Zdrowie i sauna

Regularne korzystanie z sauny poprawia wydolność sportowców

Dr. Rhonda Perciavalle Patrick jest lekarzem i badaczem w instytucie Salka („Salk Institute for Biological Studies”). Prowadzi również popularny serwis internetowy zajmujący się tematyką zdrowia – www.foundmyfitness.com

Ostatnio na jego łamach w obszernym artykule bardzo precyzyjnie wyjaśniła dlaczego warto połączyć trening z kąpielami w saunie.

Poniżej niektóre z nich:

  • Organizm poprzez regularne wystawianie na oddziaływanie wysokich temperatur poprawia swoją wydolność i zdolność do osiągania dobrych wyników podczas treningu w normalnych temperaturach.
  • Regularne kąpiele w saunie zwiększają zdolność organizmu do szybkiego regulowania swojej temperatury. Poprzez wyćwiczenie zdolności organizmu do pocenia się, następuje efektywniejsze chłodzenie również później, przy wysiłku fizycznym
  • Zwiększa się transport tlenu do mięśni szkieletowych oraz innych tkanek. Jednocześnie usuwanie produktów ubocznych w postaci kwasu mlekowego staje się szybsze i bardziej efektywne.
  • Ciepło w saunie przeciwdziała powstawaniu wolnych rodników oraz wspomaga regenerację i odbudowę mięśni.
  • Szybkie i znaczące zwiększenie temperatury ciała powoduje uwolnienie w organizmie hormonów wzrostu, które stymulują wzrost mięśni.

Więcej szczegółów znajdziecie w filmie, w którym dr. Patrick omawia co dzieje się w ludzkim organizmie pod wpływem wyższej temperatury, jaki pozytywny wpływ ma to zarówno na wydolność, jak i przyrost mięśni.

Źródło: http://fourhourworkweek.com/2014/04/10/saunas-hyperthermic-conditioning-2